Specialister i politisk interessevaretagelse,
kommunikation og salg til det offentlige marked

Salg til det offentlige

Salg til det offentlige

Det offentlige (staten, regioner og kommuner) køber hvert år varer og tjenesteydelser for flere milliarder kroner fra private virksomheder. Det offentlige er derfor et vigtigt marked for virksomhederne.

Alligevel oplever mange virksomheder, at det er vanskeligt at komme i dialog med det offentlige marked. Ofte fordi de to sektorer ikke forstår hinanden, og ikke taler samme sprog. Virksomhederne taler ”salgssprog” og f.eks. kommunerne taler ”kommunsk”. Det er ærgerligt, for virksomhederne mister derved mulighed for salg og vækst, og kommunerne går glip af innovationskraft, der kan hjælpe med at håndtere de kommunale udfordringer.

Vores erfaring er, at det kan lykkes virksomhederne at bryde igennem den kommunale lydmur, når de tilegner sig viden om kommunerne og bliver i stand til at tale deres produkt ind i den kommunale sektors udfordringer, når først virksomhederne lærer at tale ”kommunsk”.

I Influenter taler vi flydende ”kommunsk”, og vi har viden, teoretisk og praktisk erfaring, samt netværk fra mange års arbejde i den kommunale sektor.

Henrik Hahn-Nissen
Særlig rådgiver og CEO

Ansvarlig for Salg til det offentlige

En grundlæggende del af vores rådgivning og arbejde er, at vi hjælper virksomheder med viden om kommunerne, vi udarbejder analyser og laver research, ligesom vi udvikler realistiske forretningsmodeller tilpasset den enkelte virksomhed. Vi rådgiver om hvordan og på hvilket niveau en kommune skal kontaktes. Udover at forberede virksomhederne på deres møder med kommunerne, deltager vi gerne i møderne mellem virksomheden og kommunen.

For at få hul på det kommunale marked er det vigtigt at skabe et overblik over det: Hvilke kommuner ligger hvor, hvilke kommuner har allerede afsat et budget på området, eller hvor meget bruger kommunerne allerede i dag? Influenter har en indgående viden om, hvordan kommuners årshjul, budgetter, referater og indstillinger skal tolkes og forstås.

På dette grundlag udarbejder vi analyser til virksomheden om, hvilken kommune de bør starte med, hvad er potentialet for virksomheden, og hvem er konkurrenterne på området. I den forbindelse fastlægger vi i samarbejde med virksomheden en handleplan med tidslinjer for, hvordan virksomheden kommer i en god og konstruktiv dialog med kommunerne.

Politisk interessevaretagelse

Mød eksperterne på dette område

Henrik Hahn-Nissen
Henrik Hahn-Nissen
Dorte la Cour
Dorthe la Cour
Karina Bergmann
Karina Bergmann
Per Ørum
Per Ørum
Ulla Agerskov
Ulla Agerskov