Strategisk samarbejde

Kommerciel lobbyisme

Strategiske partnerskaber – hvordan skaber du dem og med hvem?

Når en virksomhed vil indgå et strategisk partnerskab, er det ofte ikke nok bare at tage telefonen og ringe til den anden virksomhed og spørge. Der kan være mange faktorer, som spiller ind i et strategisk partnerskab; det gælder om at finde den rette virksomhed, og om finde den rette person i virksomheden at tale med. Det er netop det Influenter kan hjælpe med, da vi kender erhvervslivet, og vi kender vejen til de rette beslutningstagere.

Derfor bruges Influenter ofte af vores kunder til at tage den indledende samtale med en anden virksomhed om potentialet for et strategisk partnerskab. Sådan en samtale sker ofte på direktionsniveau for at sikre den nødvendige forankring i virksomheden. Formålet med det indledende møde er dels at undersøge om der er potentiale for samarbejde, dels at afdække de forventninger, parterne har til hinanden og til samarbejdet, så vi sikrer en fælles forståelse, inden de to parter mødes til de videre forhandlinger.

Det kan eksempelvis være en kommune, der har et udbud, som en virksomhed er interesseret i, men som den ikke vil kunne klare alene. I sådan en situation bruges Influenter til at identificeres egnede partnere, som vil kunne indgå i et konsortium, som så kan byde op opgaven. Nej, dette er ikke kun relevant i forbindelse med milliard udbud, da vi også rådgiver virksomheder i forbindelse med udbud under 10 millioner kroner.

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig, så kontakt os og book et uforpligtende møde.

Bliv ringet op

Forretningsudvikling

Hvordan får du din forretningsplan strømlinet og sikrer dig, at den kan omdannes til praksis?

Mange virksomheder har produktet og målgruppen, men de mangler at få sammenhæng mellem produkt og markedet. Det kan være, at produktet eller prisplanen skal justeres til målgruppen, eller at kommunikationen af en eller anden grund ikke når målgruppen. Det er udfordringer, som Influenter rådgiver om dagligt. Vi hjælper virksomheden med at omdanne forretningsplanen til en roadmap, som virksomheden efterfølgende kan eksekvere på. Kort sagt, vi sikrer, at virksomheden kommer fra tanker til handling.